sunnuntai 19. elokuuta 2012

I've got so much weight on my shoulders

Eilen kävin iltayhdeksältä salilla nostamassa painoja ja polkemassa hirveän huonokuntoisella kuntopyörällä. Vaikka olin ihan hiestä märkä ja kädet eivät enempää jaksaneet nostaa, tänään ei ole ollut mitään lihaskipuja. Olin silti tyytyväinen, että työurakoinnin jälkeen päätimme mennä vielä liikkumaan, sillä siten pysyy hyvä rytmi yllä liikunnan suhteen. Nostin ennätyspainoilla enemmän toistoja kuin aiemmin, joten selvästi kehitystä on tapahtunut. Tein tuttuja hauiskääntöjä, mutta lisäksi kyykkyjä tangon kanssa sekä ojentajaliikkeitä ja penkkipunnerrusta käsipainoilla.

Olen kävellyt ihan hyvin (pyrin että viikossa tulisi kilometrejä noin 35), juossutkin vähän, mutta haluaisin ehtiä liikkua vielä enemmän. Alakerran punttisali on hyvä lisä, sillä sinne pääsee nopeasti, mutta ostin syksyksi yliopiston liikuntasaleihin oikeuden. Minulla oli jäljellä liikuntaseteleitä, joten puolen vuoden kortille jäi hintaa 6,20e. Olen tyytyväinen, että muistin kaivaa edellisen työnantajan kautta hankitut liikuntasetelit esille ennen kuin ne menivät vanhaksi. Hyvä diili ja aion varmasti käydä salilla ja kivoilla ryhmäliikunta-tunneilla. Nyt olen liikkunut noin 10 tuntia viikossa, se on aiempaan verrattuna hurja parannus.

Mulla on ollut liikunnan ja ruokailun suhteen hyvä flow. Olen syönyt vähähiilihydraatttisesti, ketoositikkujen mukaan olen pysynyt ketoosirajalla jo jonkin aikaa. En ole nyt merkinnyt ylös ruokailuja kovin tarkkaan, koska ruokavalioni toistaa hyvällä tavalla itseään. Olen tottunut nauttimaan aamupalan itsetehdyn proteiinijuoman muodossa, töissä syön salaattia. Päivällinen vaihtelee, mutta nyt kuumilla ilmoilla sekin on pysynyt salaattilinjalla. Liikunnan jälkeen juon taas proteiinijuoman. Paljon vettä, teetä ja muutaman kerran vähän kahvia kermalla. (Inhoan kahvia, mutta aina ei aamuisin ehdi juoda teetä.) Mutta kyllä mie vielä Kiloklubiin ruokia merkkaan, kun pääsen koneen äärelle hyvin koko päivän ajan, sillä silloin tarkistan aina ettei hiilareita tule liikaa, enkä myöskään syö liian vähän. Jos tuntuu, että olen syönyt liian vähän, napostelen vähän juustoviipaleita tai pähkinöitä. Mutta en ole ollut nälkäinen, tosin se saattaa johtua ketoosista.

Menkkaturvotus on lähtenyt, mutta edelleen olen vielä toipumistilassa, sillä veren tippuminen jatkuu, mutta uskon sen johtuvan nyt siitä, että kävin kontrollitutkimuksissa, ja sen jälkeen menkat alkoivat, eivätkä ole yli viikkoon vielä loppuneet täysin. Ei haittaa, kunhan vatsa ei enää turpoa 20 senttiä (!!) eikä kipuja tule.

Olen vihdoin päässyt alle 90kg, sillä eilen puntari näytti 89.4kg. En uskalla käydä nyt hetkeen, sillä tiedän painon varmaan hetkellisesti sahaavan ylöspäin. Toivon, että ensi viikolla olen jo alle 89, niin tuo inhottava 90 kilon -raja ei enää kummittelisi taustalla. Olen myös 200gramman päässä siitä, että olen laihtunut 5kg yhteensä.

Mitat ovat muuttuneet 25.7. jälkeen seuraavasti:

Navan kohdalta: 102 cm -> 97 cm
Vatsan motivoivin kohta: 88 cm -> 88 cm (pysynyt samana, mutta minulla on rintakehä niin korkealla, että tässä ei välttämätä paljon tippumista tapahdu. Ongelmakohtani on alavatsa)
Vatsan leppoisin kohta: 117 cm (kahvat ja rölssi) -> 108 cm
Lantio: 117–118 cm -> 114cm
Reisi: 71 cm -> 71 cm
Käsivarsi: 33 cm -> 31 cm

Olen hurjan tyytyväinen, mutta töitä on vielä paljon jäljellä. Ensi viikolla pitää ostaa uusia treenivaatteita, sillä liikun niin paljon, etten selviä enää näillä vähillä, mitä minulla nyt on. Varsinkin kun siirryn syksyä kohden metsänsuojista ihmisten ilmoille. Oikeastaan tarvitsisin kolmannet hyvät urheiluliivit sekä urheiluhousuja. Paitoja ja toppeja on vaikka muille jakaa.

6 kommenttia:

  1. Aivan mahtavia nuo tulokset, wow! Kunhan itsekin saisin "leppoisimmasta kohdasta" pois tuollaista vauhtia, niin olisin tosi iloinen. Mahtavaa! Tsemppiä jatkoon :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mulla on vielä niin paljon pudotettavaa, että siksi varmaan aluksi lähtee enemmän. Olen silti ihan ihmeissäni kiinteytymisestä (toki mitat on otettu aamuvatsalla, joten normaalitilassa pulleampi) ja sain siitä motivaatiota lisää lenkkeilyyn.

      Poista
  2. Jumppavaatteita ei koskaan ole tarpeeksi :D Aina saa olla pyykkiä pesemässä kun liikunta on sarjaa litimärkä urheilun jälkeen.

    Mielettömän hyvin kyllä sulla edistyy!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tuhannesti tsempistä. :)
      Niitä ei tosiaan ole liikaa, huomasin myös nyt sadesäällä lenkkeillessäni, että haluaisin ostaa uuden välikausitakin, joka olisi ohut, mutta pitäisi sadetta ja tuulta. Kaikki takkini ovat joko liian pieniä, isoja, kuumia tai kylmiä.

      Poista
  3. Hienoa edistystä sulla! :)
    Kuinka paljon hiilareita sulle kertyy per vuorokausi? Suurinpiirtein siis.

    VastaaPoista
  4. Sulle on haaste mun blogissa :)

    VastaaPoista